.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عارف؛ گزینه روحانی برای وزرات علوم
برخلاف دفعه پیش که بلافاصله پیشنهاد دکتر روحانی را رد کرده بود،این بار دکتر عارف، سکوت کرد ورد نکرد وممکن است حتی پیشنهاد را بپذیرد.جلسه آنها،جلسه خوبی بود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران؛ هفته نامه آسمان در شماره این هفته خود در مطلبی با عنوان "پیشنهاد جدید روحانی به دکتر عارف" در گزارشی به قلم و روایت اکبر منتجبی از حاشیه های مراسم عروسی دختر عمادالدین باقی و نوه آیت الله منتظری در قسمتی از این حاشیه نگاری به دیالوگی بین یکی از نزدیکان رئیس جمهور از نام بردن محمدرضا عارف به عنوان گزینه جدی وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت علوم  در صورا عدم رای توفیقی اشاره می‌کند.
 
این نشریه اصلاح طلب در حاشیه این مجلس عروسی می نویسد: هفته پیش به مراسم عروسی دختر آقای عمالدین باقی و نوه منتظری دعوت شدم.آقا عماد و احمد اقا پدر داماد،از دوستان قدیم والبته شاگردان ایت الله منتظری بودند و هر دو در این مکتبایشان، سال ها قلم زده و سخن گفته واندیشه ورزیده اند. عروسی در گوشه اتی از غرب تهران در یک سالن ساده برگزار شد.به هیچ تکلفی و بریز و بپاشی.بیشتر به یک گرده همایی و جشن دوستانه شبیه بود. تقریبا بیشتر نیرو های سیاسی ، فکری وعقدتی جریان اصلاحات در ان دیده می شدند. از برخی از وزرای آقای روحانی بگیرید تا برخب از نیرو های ملی مذهبی را می توانستی این گوشه و آن سوی سالن ببینی و کنار آنا بنشینی و سلام و علیکی کنی و خبری از این روزهای آنا بگیری.
 
سعید حجاریان و عباس عبدی وعلی تاجرنیا و رحیم عبادی و چند تن دیگر از برو بچه های مشارکت دور میزی نشسته بود.علمای قم گوشه دنجی برای خود انتخاب کرده بودند.وسر در گوش هم سخن می گفتند.آن سوی سالن برخی از اعضای نهضت آزادی همچون دکتر ابراهیم یزدی و محمد توسلی و فرید طاهری را می توانستی ببینی.محمد بسته نکار و برخی دیگ از اعضای ملی مذهبی را نیز می توانستی همان اطراف ببینی.
 
حسن یونسی فرزند علی یونسی وزیر اسبف اطلاعات با پسر بچه ای که در بغل داشت وارد شد.چشم چشم کرد بلکه میزی آشنا پیدا کند و پای آن بنشیند.فرزند آیت الله بیات زنجانی که او نیز پسرش را در بغل داشت دستی برایش تکان داد که یعنی بیا اینجا و پیش ما بنشین.
 
یکی وقتی حجاریان را دید از آن طرف بلند شد و در حالی که در بین مسیر با این وآن سلام و علیکی می کرد،خودش را به حجاریان رساند واز پشت سر،خم شد در گوش حجاریان با خنده گفت که قربان ماجرای تدلیس چه بود که گفتی.
 
عارف به وزارت علوم می رود؟
 
... در این میان یکی از نزدیکان رئیس جمهور و اعضای دولت را دیدم .سرش را حسابی گرم بود. نزدیک میز آنان رفتم. سلام علیکی وبعد، مشخصا به او اشاره کردم و پرسیدم چه خبر؟ ایستاده بودم که گفت کنارش بنشینم. گفت: شما بگو چه خبر؟ اشاره اش به مصاحبه ما با آقای توفیقی بود. گفتم خبرها پیش شماست. برخی در مجلس می گویند که ایشان به عنوان وزیر معرفی شود، رای نمی آورد.
 
یک سیب قاچ کرد ویک چهام آن را به من داد و گفت:خب؟ گفتم دولت آقای توفیقی را معرفی می کند؟ گفت: "قطعا شک دارید؟"؛  گفتم:"اگر رای نیاورد چطور؟ چه کسی را معرفی می کنید؟"؛ آرام تر از قبل سخن گفت. سرش را به سمت صورتم آورد و گفت:"قای توفیقی وزیر خوبی خواهد بود اما روحانی دستش حنا نمی ماند" ساکت ماندم. ادامه داد:"آقای عارف هم گزینه دیگر دولت برای وزارت علوم است. آقای روحانی مجددا به عارف پیشنهاد وزارت علوم را مطرح کرد است. حتی ممکن است، آقای عارف به مجلس معرفی شود. فکر نمی کنم آقای توفیقی نسبت به این قضیه مشکلی داشته باشد. آقای عارف البته در آن جلسه از آقای توفیقی دفاع کرد و حتی علنا مصاحبه کرد و ایشان را بهترین گزینه برای وزات علوم معرفی کرد ولی اگر بپذیرد به وزارت علوم بیاید، ممکن است،رئیس جمهور آقای عارف رابه مجلس معرفی کند وسپس آقای توفیقی قائم مقام یا یکی از مهاونان اصلی او شود.
 
پرسیدم:آقای دکتر عارف پیشنهاد دکتر روحانی را پذیرفته است؟
 
گفت:برخلاف دفعه پیش که بلافاصله پیشنهاد دکتر روحانی را رد کرده بود، این بار دکتر عارف، سکوت کرد و رد نکرد وممکن است حتی پیشنهاد را بپذیرد. جلسه آنها،جلسه خوبی بود.
 
گفتم:ی عنی به مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نمی رود
 
گفت: آنطور که شندیم، آقای روحانی موضوع را آقای هاشمی نبز مطرح کرد. به همین علت، آقای هاشمی نیز منتظر نتیجه و پاسخ عارف است. اگر عارف به وزارت علوم برود ،قطعا گزینه ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک کس دیگری خواهد بود. اگر نپذیرفت خب، آن وقت ، آقای هاشمی، حکم ریاست دکتر عارف را اعلام می کند.
 
پرسیدم: پس برای همین است که این ساختمان بلند طبفه بی رئیس مانده است.
 
گفت:بله.  


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.